Venite a nuotare con noi?

SPORT/TERAPIA – Nuotare con i delfini è il sogno di molti adulti e bambini! Stare a contatto con questi incredibili cetacei non è solo un gioco meraviglioso, ma è diventato anche un metodo di cura per bambini affetti da autismo, depressione e altri disturbi.
La medicina ufficiale non sa ancora come spiegarlo, ma secondo numerosi studi incontrare un delfino e giocare con lui, crea cambiamenti profondi e persino guarigione miracolose in molti bambini. Water Planet, di Panama City Beach in Florida, é uno dei numerosi centri in cui i delfini sono inseriti in un programma terapeutico, ma la sua particolarità è che i delfini sono in libertà.
Waterplanet ha due programmi specifici per i più piccoli. Il primo, denominato Harmony, è dedicato a bambini e ragazzi affetti da autismo, depressione, sindrome di Rett, sindrome di Turrets, iperattività, difficoltà d’inserimento sociale e malattie terminali (fibrosi cistica, cancro, leucemia). Il secondo, chiamato Serenity, è per coloro che sono affetti da ritardi nello sviluppo psicomotorio e disfunzioni fisiche, come la distrofia muscolare.
Entrambi i programmi prevedono uscite in barca al mattino, durante le quali i bambini, accompagnati dagli istruttori, sono incoraggiati ad entrare in acqua e incontrare i delfini. Nel pomeriggio vengono proposte attività creative e psicomotorie condotte da psicologi e terapisti occupazionali e logopedisti per stimolare l’espressività.
Se sei interessato visita il sito di Water Planet e scoprirai quanto è fantastico avere come amici dei delfini.

***

Swimming with dolphins is a dream for many adults and children. Contact with these marvelous creatures is not just a wonderful form of play, but also a useful therapy for children affected by autism, depression and other conditions.
It’s not part of “official” medicine, but there is a body of research indicating that direct contact with these playful animals may have important therapeutic effect, in some cases triggering dramatic change in children with behavioral and other problems.
Water Planet, at Panama City Beach, Florida, is one of the numerous centers in which dolphins have been brought into a therapeutic program, but its particular characteristic is that they are wild marine animals.
The center currently offers two programs for children with special needs. The “Harmony” program is intended to help a variety of conditions ranging from autism, manic  depression, Rett Syndrome, Turrets Syndrome, ADHD, Down and hyperactivity, to more general mental and emotional disorders or difficulties in social adaptation and even children with terminal illnesses, including cystic fibrosis, cancer and leukemia.
The “Serenity” program instead caters to children with serious developmental delays, physical and motor disabilities like cerebral palsy, head and spinal cord injury, Mitocondrial Disorder, Spina Bifida, Muscular Dystrophy, Angelman’s Syndrome and other disabilities which require mechanical intervention.
More information is available on the Water Planet site.

FacebookFacebook

Comments are closed.

Animal Glamour is produced by the micropublishing division of Hansen Worldwide srl, Milan, Italy.
Published in the USA. All rights reserved. © 2006-2021
Other trademarks and copyrighted materials may belong to their respective owners.